32 yıl içerisinde 12 milyondan fazla müşteriye ulaşan Fiesta, tamamen yenilenmiş yüzüyle yedinci nesil olarak karşımızda.
Ford'un 3 kıtada üretip 5 kıtada satmayı hedeflediği ve tabir yerindeyse 'krizde çok işe yarayacak yeni ikonu' Fiesta, Türkiye pazarında iyi bir miras üzerine yola çıktı.
Zira yüz değişimine rağmen geçen yıl sınıf liderliğini çok az bir farkla kaybetti.
Fiesta öncelikle daha dinamik ve keskin yüz ifadesi taşıyan çizgileriyle eski modelle ulaşamadığı farklı kitlelere de ulaşabilecek bir otomobil. Örneğin kadınlara...Köşeli hatlara sıcak bakmayanlar bu dinamik çizgilere 'Hayır!' diyemeyebilir. Uzunca farlarla birlikte kinetik dizayn felsefesini tamamlayan ön görünüm, geniş ön camla modern bir çizgi sunuyor. 3 santim uzayan yeni model 40 kg daha hafif; dış tasarım iyi bir notu hak ediyor. Ancak, asıl değişimin otomobilin iç mekanında olduğunu söylemek gerekiyor. Çizgi kahraman robotları andıran orta konsol içinde HMI, yani tek tuşla birçok fonksiyona ulaşma teknolojisi, modern kokpit ve gösterge butonları Fiesta'nın yepyeni bir otomobil olmasını sağlıyor.
Sürüşte klasik Ford karakteri hemen hissediliyor; son derece başarılı yol performansı ama içeri alınan bir miktar yol ve motor sesi. Motor demişken 82 ve 96 beygir gücünde benzinli, 68 ve 90 beygir gücünde dizel alternatifleri var. 1.4 litrelik 96 beygir gücündeki motorla 100 km'de ortalama 5.7 litre yakıt tüketiliyor ve 0'dan 100 km/saat hıza 12.2 saniyede ulaşıyor. Performans karşılığında tüketim verileri etkileyici.
ABS, 2 hava yastığı, direksiyondan kumandalı CD/MP3 çalar, yol bilgisayarı, elektrikli yan aynalar, klima gibi standart ekipmanlara sahip Trend donanımla birlikte 26,8 bin TL gibi bir başlangıç fiyat etiketi ortaya çıkıyor.