Eğer cihazınız “Sinyal Yok” uyarısını veriyorsa bu demektir ki uydudan gelen sinyallerin çanak ve lnb aracılığı ile cihazınıza ulaşmasında bir problem var. İşte bu problemin çözümleri ;
1. İlk olarak lütfen çanaktan dijital uydu alıcınıza gelen kablonun yerine sıkı bir şekilde bağlanıp bağlanmadığını kontrol ediniz. Eğer bu kablo uydu alıcınızın girişine tam olarak oturmamışsa sinyal seviyesinin azalması ya da hiç gözükmemesi problemleri yaşanabilir. Eğer probleminiz bu ise kabloyu tam olarak oturttuğunuzda sinyal geri gelecektir.
2. Lütfen diseqC ( birleştirici ) ayarlarınızı kontrol ediniz. DiseqC Lnb’lerden gelen iki kabloyu birleştiren küçük bir aygıttır. Kablo diseqC’in 1. girişine bağlı ise , cihazınızın menüsünde , uydu ayarları içinde sinyalini bulmaya çalıştığınız uydunun ayarlarında diseqC seçimine gelerek “1″ ya da “A” seçeneklerini bularak kayıt edin. Kablo birleştiricinin 2. , 3. veya 4. çıkışlarından da gelebileceği için lütfen bu bölümde diseqC seçeneklerini tarayınız. Önce 1(A) , sonra 2(B) , sonra 3(C) ve en son olarak 4(D) ‘ü deneyiniz. Eğer diseqC ayarlarınız bozuk ise bu dört seçeneği denediğinizde sinyali tekrar bulabileceksiniz.
3. Eğer probleminiz hala devam ediyor ise kotrol etmeniz gereken 3. nokta diseqC’nin kablı giriş ve çıkışlarıdır. Bu bölümlerde herhangi bir lnb’den gelen ve diseqC’den çıkan herhangi bir kablo yerinden oynamış olabilir. Bu kabloları kontrol ediniz. Eğer herhangi bir kablo yerinden oynamış ise bu kabloları yerine eskisi gibi takarak sinyali tekrar bulabiblirsiniz.
4. Problem hala devam ediyor ise çanak ayarınız bozulmuş olabilir. Çanak ayarınızı düzüeltmesi için civarınızdaki teknik servsilerden birine ulaşınız. Çanak ayarınızı teknik servis ücreti karşılğı en güzel şekilde yapacaklardır.
5. Eğer probleminiz kablo , diseqC ayarları , çanak ayarı ve diseqc çıkışlarından kaynaklanmıyor ise beşinci olarak kotrol etmeniz gereken nokta diseqC’nin kendisidir. DiseqC yağmurlu ve karlı havalarda zarar görebilir. Piyasada 10-15 $ civarında olan yeni bir diseqC alarak eskisinin yerine takabilirsiniz. Eğer diseqC arızası ise , yenisini taktığınızda sinyal geri gelecektir.
6. Eğer problem diseqC ile ilgili değil ise LNB’nizi kontrol etmenin zamanı gelmiştir. LNB’ler yağmurlu ve karlı havalarda zarar görebilirler. Yeni LNB’ler piyasada ortalama olarak 15-20 $ civarında satılmaktadır. Eğer probleminiz LNB’den kaynaklanıyor ise , yeni LNB’nizi taktıktan sonra sinyal geri gelecektir.
7. Tüm bu ayarları yaptıktan sonra hala sinyal yok ise , herhangi başka bir uydu alıcısını kendi uydu alıcınız ile yer değiştirerek bir deneme yapınız. Eğer yeni uydu alıcısında sinyal var sizinkinde yok ise artık cihazınızın teknik servise gitme vakti gelmiş demektir.
Cihazlar bu tür problemleri bulunduğunuz semtin elektrik sisteminden kaynaklanan bir hata sonucunda gösterirler. Cihazın içindeki teknik detaylardan bahsetmeye gerek yoktur. En kısa zamanda cihazınızın garanti belgesi ile cihazınızı aldığınız yerden önerilecek olan teknik servise gidiniz. Ancak şunu biliniz ki her arıza garantiye girmemektedir. Cihazın kendiliğinden bir problem yaratması halinde garanti geçerlidir. Diğer arızalar ( içine su dökmek , semtinizin elektrik sisteminden doğacak problemler vb. ) garanti kapsamına girmez. Bu tür arızalar için teknik servise arızanızın boyutuna göre 20$ ‘dan 100$ ‘a kadar uzanabilecek teknik servis ücreti ödemek zorunda kalabilirsiniz. Bu duruma düşmemek için cihazınızın üstünü örtmeyiniz , kalorifer ya da herhangi bir ısı kaynağının yakınına cihazınızı koymayınız , cihazın üstüne vazo koymayınız. Aksi takdirde cihazınız garanti kapsamına girmeyen arızalar geçirebilir.